Home » Hanafi Fiqh » DaruliftaaZambia.com » Intimate query

Intimate query

Answered as per Hanafi Fiqh by DaruliftaaZambia.com

Question

Salaams Mufti saab,

This is slightly awkward to ask sorry but since getting married. 

Is it allowed for husband to ask for blowjob to the wife? 

And also if she is on her monthly is it possible for her 

Can you reply via email please Jazkallah? 

Taklif maaf, 

Answer

In the Name of Allah, the Most Gracious, the Most Merciful.
As-salāmu ‘alaykum wa-rahmatullāhi wa-barakātuh.

Intimacy between spouses is a natural need and fulfilling one’s sexual needs in a Halal manner is crucial for a healthy marriage. However, one should not trespass the limits of Hayaa and modesty in doing so.

Whilst other forms of foreplay are permissible, it is not appropriate to engage in oral sex.[1] Therefore, a husband should not demand or pressure his wife into giving oral sex.

If the wife is in her menses, the husband should firstly try to control himself for those few days, if he is unable to, then it is permissible for the wife to masturbate her husband.[2]

 

And Allah Ta’āla Knows Best

 

Bilal Yusuf Pandor

 

Checked and Approved by
Mufti Nabeel Valli

Darul Iftaa Mahmudiyyah


Lusaka, Zambia

الفتاوى الهندية – ط. دار الفكر (5372) [1]

إذَا أَدْخَلَ الرَّجُلُ ذَكَرَهُ في فَمِ امْرَأَتِهِ قد قِيلَ يُكْرَهُ وقد قِيلَ بِخِلَافِهِ كَذَا في الذَّخِيرَةِ

 

المحيط البرهاني في الفقه النعماني (5408)

إذا أدخل الرجل ذكره فم أمرأته فقد قيل: يكره؛ لأنه موضع قراءة القرآن، فلا يليق به إدخال الذكر فيه، وقد قيل بخلافه

 

فتاوی عثمانی جلد ٤  صفحہ ٤٠٥

پہلا عمل بلا کراہت جائز ہے، اور دوسرے عمل کی بھی گنجائش ہے، لیکن بعض فقھاء نے اس کو مکروہ کہا ہے۔

فتاویٰ رحیمیہ جلد ١٠  صفحہ١٧٩

اگر وہ صحبت کی درخواست کرنے میں شرم محسوس کرے اور شہوت سے مغلوب ہو کر مرد کے عضو مخصوص کو منہ میں لے لے تو معذوری ہے لیکن اس کی عادت کرلینا مکروہ ہ

 

مراقي الفلاح شرح نور الإيضاح (ص: 62) [2]

والاستمتاع بما تحت السرة إلى تحت الركبة” لقوله تعالى {وَلا تَقْرَبُوهُنَّ حَتَّى يَطْهُرْنَ} [البقرة: من الآية222] وقوله صلى الله عليه وسلم: “لك ما فوق الإزار” فإن وطئها غير مستحل له يستحب أن يتصدق بدينار أو نصفه ويتوب ولا يعود وجزم في المبسوط وغيره بكفر مستحله وصحح في الخلاصة عدم كفره لأنه حرام لغيره وحرمة وطء النفساء مصرح به ولم أر الحكم في تكفيره وعدمه

 

رد المحتار (7/ 407)

ويجوز أن يستمني بيد زوجته وخادمته ا هـ

This answer was collected from Daruliftaazambia.com, which serves as a gateway to Darul Iftaa Mahmudiyyah – Lusaka, Zambia.

Read answers with similar topics: