Home » Hanafi Fiqh » Askimam.org » Can I marry a hindu woman?

Can I marry a hindu woman?

Answered as per Hanafi Fiqh by Askimam.org

I am a Muslim boy. I love a hindu bramhin girl. She also love me a lot. Can we marry ?

Answer

In the Name of Allah, the Most Gracious, the Most Merciful.

As-salāmu ‘alaykum wa-rahmatullāhi wa-barakātuh.

The most valuable thing you have in this world is your deen (religion). It is apparent that you are concerned about it, that is why you have sought a ruling regarding if its permissible to marry a hindu woman.

When a Muslim marries a righteous, believing woman he completes half of his deen as well as fulfilling the sunnah of Rasulullah (salallahu alayhi wa sallam).

Rasulullah (salallahu alayhi wa sallam) has said:

من رزقه اللهُ امرأةً صالحةً فقد أعانه على شَطرِ دينِه فليتَّقِ اللهَ في الشَّطرِ الباقي

Whomever Allah blesses with a righteous wife, He (Allah) has helped him with half of his deen, so let him fear Allah regarding the other half. [i]

We sincerely advise you to marry a righteous Muslim woman since it is haram to marry a hindu woman. [ii] [iii]

If, however, she accepts Islam then it will be permissible to marry her, but her reversion to Islam must be genuine. If you choose the option of inviting her to Islam, a scholar should be requested to invite her to Islam as it is not permissible for you to talk or meet with her:

وَلا تَقْرَبُوا الزِّنَا إِنَّهُ كَانَ فَاحِشَةً وَسَاءَ سَبِيلا

And do not approach unlawful sexual intercourse. Indeed, it is ever an immorality and is evil as a way.

(Surah Al-‘Isrā’, 32)

Sohail ibn Arif,
Student Darul Iftaa
Chicago, USA

Checked and Approved by,
Mufti Ebrahim Desai.

 الترغيب والترهيب، ٣/ ٩٢ [i]

هو) عند الفقهاء (عقد يفيد ملك المتعة) أي حل استمتاع الرجل – من امرأة لم يمنع من نكاحها مانع) [ii]

 شرعي فخرج الذكر والخنثى المشكل والوثنية

(قوله: والوثنية) ساقط من بعض النسخ ووجد في بعضها قبل قوله والخنثى والأولى ذكرها بعده لخروجها بالمانع الشرعي

 رد المحتار ٣/ ٣ – ٤

 [iii] (و) حرم نكاح (الوثنية) بالإجماع

(قوله: وحرم نكاح الوثنية) نسبة إلى عبادة الوثن وهو ما له جثة أي صورة إنسان من خشب أو حجر أو فضة أو جوهر تنحت والجمع أوثان، والصنم صورة بلا جثة هكذا فرق بينهما كثير من أهل اللغة، وقيل لا فرق، وقيل يطلق الوثن على غير الصورة كذا في البناية نهر، وفي الفتح: ويدخل في عبدة الأوثان عبدة الشمس والنجوم والصور التي استحسنوها والمعطلة والزنادقة والباطنية والإباحية.

المرجع السابق ٣/ ٤٥

This answer was collected from Askimam.org, which is operated under the supervision of Mufti Ebrahim Desai from South Africa.

Read answers with similar topics: