1

Touching one’s wife’s niece with lust

Answered according to Hanafi Fiqh by Muftionline.co.za
Prev Question
Next Question

Q: A person touched his wife’s sister’s daughter (his wife’s niece) with lust when she was 15 years old. His wife now wishes to get her son married to her niece. Will it be permissible for her son to marry her niece? The wife does not have knowledge that her husband touched her niece with lust.

Bismillaah

A: Hurmate musaaharah becomes established when a male touches a female who is nine years of age or more with lust (i.e. directly without any veil in between). When hurmate musaaharah becomes established then the ascendants and descendants of both the people involved become haraam for each other. Therefore, it is not permissible for your son to marry your wife’s niece.

And Allah Ta’ala (الله تعالى) knows best.

(و) حرم أيضا بالصهرية (أصل مزنيته) أراد بالزنا في الوطء الحرام (و) أصل (ممسوسته بشهوة) ولو لشعر على الرأس بحائل لا يمنع الحرارة (وأصل ماسته وناظرة إلى ذكره والمنظور إلى فرجها) المدور (الداخل) ولو نظره من زجاج أو ماء هي فيه (وفروعهن) مطلقا والعبرة للشهوة عند المس والنظر لا بعدهما وحدها فيهما تحرك آلته أو زيادته به يفتى وفي امرأة ونحو شيخ كبير تحرك قبله أو زيادته وفي الجوهرة: لا يشترط في النظر لفرج تحريك آلته به يفتى هذا إذا لم ينزل فلو أنزل مع مس أو نظر فلا حرمة به يفتي

قال الشامي: (قوله: وحرم أيضا بالصهرية أصل مزنيته) قال في البحر: أراد بحرمة المصاهرة الحرمات الأربع حرمة المرأة على أصول الزاني وفروعه نسبا ورضاعا وحرمة أصولها وفروعها على الزاني نسبا ورضاعا كما في الوطء الحلال ويحل لأصول الزاني وفروعه أصول المزني بها وفروعها. اهـ. (رد المحتار 3/32)

Answered by:

Mufti Zakaria Makada

Checked & Approved:

Mufti Ebrahim Salejee (Isipingo Beach)

Sidebar