Home » Hanafi Fiqh » Darulifta Azaadville » Multilevel Marketing (MLM)

Multilevel Marketing (MLM)

Answered as per Hanafi Fiqh by Darulifta Azaadville

Question:

Is Multi-level marketing (MLM)/Networking permissible? It is very popular with Muslim women who sell __ ____ products, etc from home.

Details of the system as per my understanding, are as follows:

Multilevel Marketing, or MLM, is a system for selling goods or services through a network of distributors. The typical Multilevel Marketing program works through recruitment. You are invited to become a distributor (or contractor or consultant or associate), sometimes through another distributor of the company’s products and sometimes through a generally advertised meeting.

If you choose to become a distributor with the direct selling company, you’ll earn money both through the sales of the MLM’s products and through recruiting other distributors, by receiving a portion of the income these distributors generate. And when those distributors recruit distributors of their own, you’ll earn money on the income they generate too. The distributors that you sign up with your Multilevel Marketing plan and the ones they sign up in turn are called your downline. The distributor that originally recruited you and whoever is above him or her in the recruitment chain is called your upline.

(http://sbinfocanada.about.com/cs/marketing/g/mlm.htm)

Also if a person unwittingly got involved in such a system, then should all the money earned through it be given away for Taqwa reasons? 

Answer:

Every case of network marketing will be inspected individually; thereafter, its ruling will be based on its contracts, facts, and details. Nevertheless, most of the multilevel marketing schemes (also known as pyramid schemes) involve impermissible elements such as gambling, interest, ambiguity, deception, and conditional sales. Hence, these schemes will be based on their contract.

If these schemes are devoid of the aforementioned elements, it will be allowed to derive benefit from one’s sales and through the sales of those whom one has independently recruited, provided that the items are Halal/permissible; however, it will be disallowed to receive profits from the new recruitment of downline members and their sales, whereas the top member or director has no work and effort in the downline and their dealings.

Consequently, if this MLM scheme is permissible, it will only be allowed to benefit from one’s sales and recruitment, not other profits which have accrued through the downline dealings and recruitments; hence, it should be given in charity. And if the scheme is impermissible, then it will be impermissible to benefit from it and the benefits should be given in charity. Lastly, if one desires to safeguard oneself from doubtful earnings and wealth, he/she may give these amounts in charity.

Note: Kindly send the business plan and contract to your local Ulema with regards to the respected query and enquire about its Shar’i ruling. 

Checked and Approved By:

Mufti Muhammed Saeed Motara Saheb D.B.

فقه البيوع  البيع عن طريق شبكة التسويق ص ٨١٢-٨١٤ ج ٢ ط: مكتبة معارف القرآن

نیٹ ورکنگ کاروباری اِداروں کا حکم:نیچے کے خریداروں کی خریداری پر اولین نیچے والوں کو جو نفع تقسیم کیا جارہا ہے، اُس کی شریعت میں کوئی نظیر نہیں ہے؛ کیوں کہ بعد والوں کے عمل اور محنت میں پہلے خریدار کا کوئی عمل دخل نہیں ہے؛ لہٰذا وہ دیگر لوگوں کی محنت میں کسی نفع کا مستحق قرار نہیں دیاجا سکتا، اس لئے اس نفع کی شرط لگانا شرعاً درست نہ ہوگا، كتاب النوازل ص                     ١١٥                            ج                   ١١                         ط: دار  الاشاعت

اور اگر کوئی شخص کسی اور جائز طریقہ سے اس کمپنی کا ایجنٹ بن جائے تو وہ صرف اس خریدار پر کمیشن لے سکتا ہے، جسے اُس نے براہِ راست گفتگو کرکے اس کمپنی کی طرف راغب کیا ہو، اس سے نیچے والے خریداروں پر اُسے کمیشن لینے کا حق نہیں ہے؛ حالاں کہ مذکورہ کمپنی کے ضابطہ کے تحت اسے نیچے تک کے خریداروں پر کمیشن کا مستحق بنا یاگیا۔ بریں بنا کاروبار کا مذکورہ طریقہ شرعی اُصولوں کے قطعاً خلاف ہے، اس میں حصہ لینا کسی مسلمان کے لئے جائز نہیں ہے۔ كتاب النوازل ص                     ١٢١-١٢٣           ج                   ١١                         ط: دار  الاشاعت

الجواب وباللّٰہ التوفیق:صورتِ مسئولہ میں کمپنی سے جو چیزیں خریدی جارہی ہیں وہ جائز ہیں۔ اور خریدار کو دوسرا خریدار بنانے پر جو کمیشن دیا جارہا ہے، اس کی بھی گنجائش ہے؛ لیکن نیچے کے خریداروں کی محنت پر اوپر کے خریدار کے کمیشن میں زیادتی کی جو شرط ہے وہ فاسد ہے، یہ خریداران کی محنت میں کچھ حصہ پانے کا مستحق نہیں ہے، بظاہر کمپنی کا کاروبار لوگوں کو سنہرے خواب دکھاکر زیادہ سے زیادہ پیسہ اِکٹھا کرنے کا معلوم ہوتا ہے، اس لئے ایسی کمپنیوں سے ہوشیار رہنے کی ضرورت ہے۔كتاب النوازل ص١٣٥          ج                   ١١                         ط: دار  الاشاعت

 ملٹی لیول مارکیٹنگ (M.L.M)کا شرعی حکم:

مسئلہ(۲۹۹): آج کل نیٹ ورک مارکیٹنگ یا ملٹی لیول مارکیٹنگ (Multi-Level Marketing) کے نام سے مشہور تجارتی شکلیں وجود پذیر ہوچکی ہیں ،یہ اسلامی نقطۂ نظر سے ناجائز ہے اس لیے کہ یہ قمار کے زمرے میں داخل ہے ،(۱)…حضرت ابوہریرہ رضی اللہ عنہ سے مروی ہے وہ فرماتے ہیں کہ نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم نے ایک بیع میں دو بیع کرنے سے منع فرمایا ہے،(۲) …حضرت ابوہریرہ سے مروی ہے وہ فرماتے ہیں کہ نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم نے بیع حصاۃ اور بیعِ غرر سے منع فرمایا ہے ۔(۳)  علامہ سرخسی رحمہ اللہ نے اپنی کتاب ’’المبسوط ‘‘میں ذکر فرمایا ہے کہ:’’ غرر اس معاملہ کو کہتے ہیں جس کا انجام پوشیدہ ہو‘‘ ۔ (٤)   

وفى     حاشيته :١- ما في ’’ القرآن الکریم ‘‘ : لقولہ تعالی : {إنما الخمر والمیسر والأنصاب والأزلام رجس من عمل الشیطٰن فاجتنبوہ لعلکم تفلحون}۔(المائدۃ :۹۰)
٢- ما في ’’ السنن للترمذي ‘‘ : عن أبي ہریرۃ قال :’’ نہی رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم عن بیعتین في بیعۃ ‘‘۔(۱/۲۳۳
۳ ما في ’’ الصحیح لمسلم ‘‘ : عن أبي ہریرۃ قال : ’’ نہی رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم عن بیع الحصاۃ وعن بیع الغرر ‘‘ ۔ (۲/۲

٤-  ما في ’’ المبسوط للسرخسي ‘‘ : الغرر : ما یکون مستور العاقبۃ ۔                        محقق و مدلل جدید مسائل جلد 1ص              ٣٦٤-٣٦٥                     
  
مؤلف : حضرت مفتی محمد جعفر ملی رحمانی صاحب           ط  : مکتبہ السلام جامعہ اکل کوا ضلع نندوہار مہاراشٹر انڈیا                                ملٹی لیول مارکیٹنگ(M.L.M):

مسئلہ(۱۱۱):آج کل ایسے ادارے وجود میں آئے ہیں جو مختلف اسکیموں کو ممبر در ممبر آگے بڑھاتے ہیں، اس کی صورت یہ ہوتی ہے کہ ادارہ ایک آدمی کو ممبربناتا ہے ،اس سے پانچ سوروپئے فیس لیتاہے ، اور اس ممبرشپ کا فائدہ یہ ہوتاہے کہ اس ادارہ کی مصنوعات (Product) مثلاً: کوئی چیز جس کی قیمت بازار میں پچاس(۵۰) روپے ہیں، تووہ چیز اسے چالیس(۴۰) روپئے میں ملتی ہے ، اور اس پر یہ لازم ہوتاہے کہ وہ مزید پانچ ممبر تیار کریں، اگر وہ ایک آدمی کو ممبر بنادے توادارہ اس کو دوسو(۲۰۰)روپئے دیتا ہے ،اور جب پانچ ممبرہوجائیں تو اسے مزید آٹھ سو(۸۰۰) روپئے یعنی کل ایک ہزا ر(۱۰۰۰) روپئے ملتے ہیں، اسی طرح ادارہ ہرنئے ممبر سے پانچ سو (۵۰۰)روپئے ممبر ی فیس وصول کرتاہے ،اور اس پر بھی لازم ہوتاہے کہ وہ پانچ ممبر بنائے ،اور اس ممبر بنانے کا ایک لامتناہی سلسلہ شروع ہوتاہے ،اب جب جب بھی ادارہ میں نئے ممبر کا اضافہ ہوتاہے، ادارہ کو بلامحنت ومشقت مفت میں تین سو(۳۰۰)روپئے،اور پہلے ممبر کو بلا عوض دوسو(۲۰۰)روپئے کا فائدہ ہوتاہے، اس طرح کی اسکیم کھلم کھلا قماربازی یعنی جوا ہے(۱)، اور اس میں سود بھی پایا جاتاہے(۲) اس لیے یہ شرعاً ناجائز وحرام ہے ۔               في الحاشية   : ما في ’’ القرآن الکریم ‘‘ : قولہ تعالی : {وأحل اللہ البیع وحرم الربوا}۔ (سورۃ البقرۃ : ۲۷۵) ص             ١٠٩-١١٠                  ج ١                          مؤلف : حضرت مفتی محمد جعفر ملی رحمانی صاحب           ط  : مکتبہ السلام جامعہ اکل کوا ضلع نندوہار مہاراشٹر انڈیا 

This answer was collected from the official Ifta website of Darul Uloom Azaadville, South Africa. Most of the answers are checked and approved by Mufti Muhammed Saeed Motara Saheb D.B.

Read answers with similar topics: