Home » Hanafi Fiqh » Askimam.org » What dua did a certain Sahabi RA recite that prevented his house from burning yet all the other houses got burnt. I think it was Hazrat Abu Darda RA.

What dua did a certain Sahabi RA recite that prevented his house from burning yet all the other houses got burnt. I think it was Hazrat Abu Darda RA.

What dua did a certain Sahabi RA recite that prevented his house from burning yet all the other houses got burnt. I think it was Hazrat Abu Darda RA.

Answer

In the Name of Allah, the Most Gracious, the Most Merciful.

As-salāmu ‘alaykum wa-rahmatullāhi wa-barakātuh.

Abu Darda Radiallahu Anhu reports that I have heard the Prophet Sallallahu Alaihi Wa Sallam saying “Whoever recites this duaa in the beginning of the day will not be afflicted by any calamity until the evening. And whoever recites it at the end of the day will not be afflicted by any calamity until the morning.”

“اللهم أنت ربي لا إله إلا أنت عليك توكلت، وأنت رب العرش الكريم، ما شاء الله كان، وما لم يشأ لم يكن، لا حول ولا قوة إلا بالله العلي العظيم، أعلم أن الله على كل شيء قدير، وأن الله قد أحاط بكل شيء علما، اللهم إني أعوذ بك من شر نفسي، ومن شر دابة أنت آخذ بناصيتها، إن ربي على صراط مستقيم”(كنز العمال)[1]

 

And Allah Ta’āla Knows Best

Mawlana Abdul Hannan Nizami
Student Darul Iftaa
Chicago, USA

Checked and Approved by,
Mufti Ebrahim Desai.


[1] “أبو الدرداء” عن طلق قال: “جاء رجل إلى أبي الدرداء فقال: احترق بيتك، فقال: ما احترق، ثم جاء آخر، فقال: يا أبا الدرداء انبعثت النار، فلما انتهت إلى بيتك طفئت، قال: قد علمت أن الله لم يكن ليفعل، قالوا: يا أبا الدرداء ما ندري أي كلامك أعجب؟ قولك ما احترق، أو قولك قد علمت أن الله لم يكن ليفعل، قال: ذاك لكلمات سمعتها من رسول الله صلى الله عليه وسلم، من قالها أول النهار لم تصبه مصيبة حتى يمسي، ومن قالها آخر النهار لم تصبه مصيبة حتى يصبح: “اللهم أنت ربي لا إله إلا أنت عليك توكلت، وأنت رب العرش الكريم، ما شاء الله كان، وما لم يشأ لم يكن، لا حول ولا قوة إلا بالله العلي العظيم، أعلم أن الله على كل شيء قدير، وأن الله قد أحاط بكل شيء علما، اللهم إني أعوذ بك من شر نفسي، ومن شر دابة أنت آخذ بناصيتها، إن ربي على صراط مستقيم”. “الديلمي كر” وفيه الأغلب بن تميم منكر الحديث (كنز العمال، ج2ص638، مؤسسة الرسالة)

 

Original Source Link

This answer was collected from Askimam.org, which is operated under the supervision of Mufti Ebrahim Desai from South Africa.

Read answers with similar topics: