I get a lot of wet farts. How much times does one have to have them to be counted as mazoor because I get them a lot and I can’t keep changing boxers?

Q: I get a lot of wet farts. How much times does one have to have them to be counted as mazoor because I get them a lot and I can’t keep changing boxers?

bismillah.jpg

A: If from the beginning of a namaaz time till the end of the namaaz time you are unable to make wudhu and perform salaah without passing wind then you will be counted as a mazoor.

And Allah Ta’ala (الله تعالى) knows best.

(وصاحب عذر من به سلس ) بول لا يمكنه إمساكه ( أو استطلاق بطن أو انفلات ريح أو استحاضة ) أو بعينه رمد أو عمش أو غرب وكذا كل ما يخرج بوجع ولو من أذن وثدي وسرة ( إن استوعب عذره تمام وقت صلاة مفروضة ) بأن لا يجد في جميع وقتها زمنا يتوضأ ويصلي فيه خاليا عن الحدث ( ولو حكما ) لأن الانقطاع اليسير ملحق بالعدم ( وهذا شرط ) العذر ( في حق الابتداء وفي ) حق ( البقاء كفي وجوده في جزء من الوقت ) ولو مرة ( وفي ) حق الزوال يشترط ( استيعاب الانقطاع ) تمام الوقت ( حقيقة ) لأنه الانقطاع الكامل ( وحكمه الوضوء ) لا غسل ثوبه ونحو ( لكل فرض ) اللام للوقت كما في لدلوك الشمس ( ثم يصلي ) به ( فيه فرضا ونفلا ) فدخل الواجب بالأولى (الدر المختار 1/305)

Answered by:

Mufti Ebrahim Salejee (Isipingo Beach)