Continuously experiencing a Discharge

Q: I find wetness in my private parts all day long (75 percent of time in 24 hours). It’s watery. When it dries I can’t see anything. After istinja if I wipe it, I still find some drops there. Today when I got up for fajr, I found watery substance with no colour in it. There was no stickyness. I was not even feeling like urinating and if sometime Ii feel like urinating during day or night it does not mean that I will just do it. I am highly confused for my taharat (purity). What should I do for offering namaaz? Are my clothes and myself impure? I can’t wear panty and liners all day long, it creates itchiness.

bismillah.jpg

A: If you are unsure whether you had a discharge and there are no physical traces apparent, then do not regard your wudhu to be broken. However if you are sure that you had a discharge, then repeat you wudhu and wash the area of the clothing upon which the impurity had come or alternatively change the clothes.

And Allah Ta’ala (الله تعالى) knows best.

عن أبي هريرة : أن رسول الله صلى الله عليه و سلم قال لا وضوء إلا من صوت أو ريح (جامع الترمذي رقم 74)

عن أبي هريرة : أن رسول الله صلى الله عليه و سلم إذا كان أحدكم في المسجد فوجد ريحا بين أليتيه فلا يخرج حتى يسمع صوتا أو يجد ريحا (جامع الترمذي رقم 75)

اليقين لا يزول بالشك (الأشباه والنظائر 1/183)

( ويطهر مني ) أي محله ( يابس بفرك ) ولا يضر بقاء أثره … ( وإلا ) يكن يابسا أو لا رأسها طاهرا ( فيغسل ) كسائر النجاسات ولو دما عبيطا على المشهور ( بلا فرق بين منيه ) ولو رقيقا لمرض به ( ومنيها ) ولا بين مني آدمي وغيره كما بحثه الباقاني ( ولا بين ثوب ) ولو جديدا أو مبطنا في الأصح ( وبدن على الظاهر ) من المذهب (الدر المختار 1/312)

( و ) يطهر محل ( غيرها ) أي غير مرئية ( بغلبة ظن غاسل ) لو مكلفا وإلا فمستعمل ( طهارة محلها ) بلا عدد به يفتى ( وقدر ) ذلك لموسوس ( بغسل وعصر ثلاثا ) أو سبعا ( فيما ينعصر ) مبالغا بحيث لا يقطر ولو كان لو عصره غير قطر طهر بالنسبة إليه دون ذلك الغير ولو لم يبالغ لرقته هل يطهر الأظهر نعم للضرورة (الدر المختار 1/331)

Answered by:

Mufti Zakaria Makada

Checked & Approved:

Mufti Ebrahim Salejee (Isipingo Beach)


Q: It’s all day long. How many times must I wash and renew wudhu? I heard that normal vaginal discharge in girls don’t create a problem in namaz. It’s very normal, we can’t help it.

bismillah.jpg

A: If you are ma`zoor then you should make wudhu in the beginning of every salaah time. 

And Allah Ta’ala (الله تعالى) knows best.

(وينقضه خروج ) كل خارج ( نجس ) بالفتح ويكسر ( منه ) أي من المتوضىء الحي معتادا أو لا من السبيلين أو لا ( إلى ما يطهر ) بالبناء للمفعول أي يلحقه حكم التطهير (الدر المختار 1/134)

الباب الثالث في شروط الصلاة  وهي عندنا سبعة الطهارة من الأحداث … الخ (الفتاوى الهندية 1/58)

والمستحاضة ومن به سلس البول والرعاف الدائم والجرح الذي لا يرقأ يتوضئون لوقت كل صلاة فيصلون بذلك الوضوء في الوقت ما شاءوا من الفرائض والنوافل وقال الشافعي رحمه الله تتوضأ المستحاضة لكل مكتوبة لقوله عليه الصلاة والسلام المستحاضة تتوضأ لكل صلاة ولأن اعتبار طهارتها ضرورة أداء المكتوبة فلا تبقى بعد الفراغ منها(الهداية 1/67)

Answered by:

Mufti Zakaria Makada

Checked & Approved:

Mufti Ebrahim Salejee (Isipingo Beach)