Home » Hanafi Fiqh » Muftisays.com » Do I need to perform ghusul after getting sexually aroused during phone sex with my husband?

Do I need to perform ghusul after getting sexually aroused during phone sex with my husband?

Answered as per Hanafi Fiqh by Muftisays.com
Me and my hubby is far away from each other and we use to exprience sex on phone and i get wet.do i need to take ghusul after that?although physically we didn’t do it.even then?


Answer

Bismillahir Rahmaanir Raheem
Al Jawaab wa Billahit-Tawfeeq

Respected questioner,

Usually, when a husband and wife take pleasure from one another i.e. kissing, hugging, foreplay etc without having intercourse a discharge emits from the private part known as Madhi (pre-ejaculatory fluid).

Madhi (pre-coital fluid) is a clear thin white fluid that exits without force from a man or woman due to sexual arousal without ejaculation.

This discharge is impure (Najasat- Ghalizah)

This does not necessitate a bath (Ghusl), however its emission invalidates Wudhu.

The private parts should be washed and any Madhi on the body, clothing etc should be washed using water. [1]

If the objective of the phone conversation between husband and wife is for the spouses to be intimate, then this is permitted, if the objective is to arouse ones spouse and help them to masterbate to the point of having an orgasm, then this is not allowed. [2]

I would recommend you purchase the following book:
http://www.turath.co.uk/front/index.php/islamic-guide-to-sexual-relations.html/

_________________________________________________________________
References:
[1]
It states in Al Hidayah:-
وليس في المذي والودي غسل وفيهما الوضوء
[الهداية شرح البداية، كتاب الطهارة،فصل في الغسل، الجزء ١، الصفحة ٤٩، مكتبة البشري]

It states in Radd ul Muhtaar:
(قوله: لا عند مذي) أي لا يفرض الغسل عند خروج مذي …. ماء رقيق أبيض يخرج عند الشهوة لا بها، وهو في النساء أغلب، قيل هو منهن يسمى القذى بمفتوحتين نهر.
[رد المحتار علي در المختار، كتاب الطهارة، مطلب في تحرير الصاع والمد والرطل، الجزء ١، الصفحة ٣٠٤، دار العالم الكتب رياض]

It states in Al Fatawa Al Hindiyyah:
المذي ينقض الوضوء….
والمذي رقيق يضرب إلى البياض يبدو خروجه عند الملاعبة مع أهله بالشهوة ويقابله من المرأة القذي
[الفتاوي الهندية، كتاب الطهارة، الفصل الخامس في نواقض الوضوء، الجزء ١، الصفحة ١٢، دارالكتب العلمية]

It states in Tabiyeen ul Haqaiq Sharh Kanz ud Daqaiq:
(قوله ويقابله من المرأة القذي) يقال: كل ذكر يمذي وكل أنثى تقذي، وقذت الشاة إذا ألقت بياضا من رحمها انتهى
[تبين الحقائق شرح كنز الدقائق، كتاب الطهارة، موجبات الغسل]

It states in Al Bahr ur Raiq Sharh Kanz ud Daqaiq:
والثالثة المذي بكسر الذال وإسكان الياء حكاها أبو عمر الزاهد في شرح الفصيح عن ابن الأعرابي ويقال مذى بالتخفيف وأمذى ومذى بالتشديد والأول أفصح، وهو ماء أبيض رقيق يخرج عند شهوة لا بشهوة ولا دفق ولا يعقبه فتور وربما لا يحس بخروجه، وهو أغلب في النساء من الرجال.
وفي بعض الشروح أن ما يخرج من المرأة عند الشهوة يسمى القذى بمفتوحتين

[البحر الرائق شرح كنز الدقائق، كتاب الطهارة ، الجزء ١، الصفحة ١١٥]

[2]

Ibn Adam AL-Kawthari, Muhammed., Islamic Guide to Sexual Relations, pp. 98-99

And Allah knows best

————————————–
Please remember me in your dua’s
Maulana Khalil Ibn Ilyas Laher
London, UK

This answer was collected from MuftiSays.com, based in London (UK). It is one of the fruits of Darul Uloom London. Many ‘ulama are involved in answering the Q&A on the site, including: Shaikul Hadeeth Mufti Umar Farooq Sahib, Mufti Saifur Rahman Sahib, Mufti Abdullah Patel Sahib, Maulana Qamruz Zaman Sahib, Mufti Abu Bakr Karolia Sahib.

Read answers with similar topics: