Watching Television

Q: While watching romantic scenes of movies some fluids comes out from my private part and I think it gets transferred to my clothes and bed sheets also. How should I wash these clothes to make it paak? If I cannot trace where in the bedsheet the fluid got transferred then what should I do? Do I have to wash the whole bed sheet or should I leave it? If the fluid gets dried and after sometime I sit on the bed sheet with my wet clothes, will my clothes get napaak?

bismillah.jpg

A: It is impermissible and sinful to watch television. You should sincerely repent for this sin.

Wash the area that you feel impure and thereafter regard it to be paak

And Allah Ta’ala (الله تعالى) knows best.

( ويطهر مني ) أي محله ( يابس بفرك ) ولا يضر بقاء أثره … ( وإلا ) يكن يابسا أو لا رأسها طاهرا ( فيغسل ) كسائر النجاسات ولو دما عبيطا على المشهور ( بلا فرق بين منيه ) ولو رقيقا لمرض به ( ومنيها ) ولا بين مني آدمي وغيره كما بحثه الباقاني ( ولا بين ثوب ) ولو جديدا أو مبطنا في الأصح ( وبدن على الظاهر ) من المذهب (الدر المختار 1/312)

( و ) يطهر محل ( غيرها ) أي غير مرئية ( بغلبة ظن غاسل ) لو مكلفا وإلا فمستعمل ( طهارة محلها ) بلا عدد به يفتى ( وقدر ) ذلك لموسوس ( بغسل وعصر ثلاثا ) أو سبعا ( فيما ينعصر ) مبالغا بحيث لا يقطر ولو كان لو عصره غير قطر طهر بالنسبة إليه دون ذلك الغير ولو لم يبالغ لرقته هل يطهر الأظهر نعم للضرورة (الدر المختار 1/331)

Answered by:

Mufti Zakaria Makada

Checked & Approved:

Mufti Ebrahim Salejee (Isipingo Beach)